divendres, 7 d’octubre del 2016

DIA 1, BARCELONA - BISHKEK.

Sortim de Barcelona el dissabte 17 de setembre a les 7 de la tarda direcció Estambul amb Turkish Airlines.

Hem tingut feina per encabir a les maletes tota la roba d’anar amb moto més el casc ja que ocupa molt espai. El vol dura poc més de tres hores.

M’acompanyen els altres aventurers, Joan Clapé, Cesc Querol, Marc Fuster, el meu fil Carles i a Bishkek ja ens espera el Ricard Tomás que actualment resideix en aquesta ciutat.

A Estambul tenim just una hora per agafar l’avió d’enllaç cap a Bishkek, però arribem amb puntualitat. Es una hora més que a Catalunya.

El vol fins a Bishkek dura cinc hores i arribem a les 9 del matí tenint en compte que al Kirguizistan son quatre hores més que a casa nostra.

Al arribar a l’aeroport ens espera el Ricard amb unes secretaries de la feina que ens donen la benvinguda amb uns pastissets tradicionals acompanyats de mel, producte de la zona, i amb vestit típic kirguís. La temperatura es molt semblant a la que teníem a Barcelona.

Ens dirigim a l’hotel creuant tota la capital a través de les grans avingudes habituals en l’antiga U.R.S.S.

Circulen forces cotxes de gama alta amb la característica de que tan porten el volant a la dreta com a l’esquerra, depenent del país del qual l’han importat. Avui ja solament es poden matricular si el porten a l’esquerra i es circula per la dreta com a casa nostra.

ZONA RESIDENCIAL DE BISHKEK

Arribem a l’hotel i ja tenim les motos esperant-nos, fem la recollida i signem tota la documentació del lloguer.

La Tatiana, campiona del Kirguizistan de motocròs i mecànica, juntament amb el Jasper, que seran els que ens faran l’assistència durant la segona part del viatge, ens ajusten les motos al gust i comoditat de cadascú de nosaltres.

Descansem una estona a les habitacions i sortim a passejar per la ciutat. Entrem a uns grans magatzems per comprar els indispensables records ja que a partir d’ara no tindrem ni llocs ni temps per fer-ho.

MESSI I PUTIN SEMPRE EN PRIMERA LINEA

La moneda del Kirguizistan es el Som i aprofitem per canviar. Un euro equival a 76,20 soms, o sigui que per 200,-€ hem donen la “fortuna” de 15.240 soms.

El pagament amb targeta encara no es gaire habitual i es recomana portar diner en efectiu. Principalment dòlars però cap problema amb els euros. Aixo si, els bitllets no poden estar arrugats, trencats ni portar res escrit.

PLAÇA CENTRAL ALA-TOO

Bishkek no arriba al milió d’habitants, està situada al nord del Kirguizistan, a uns 20 quilometres de la frontera amb el Kazakhstan i uns 800 metres d’altitud.

GRANS PANCARTES COMMEMORANT ELS 25 ANYS DE INDEPENDENCIA

EL PARLAMENT, TAMBÉ ANOMENAT CASA BLANCA

LA BANDERA DEL KIRGUIZISTAN MOSTRA LA FORMA DEL SOSTRE D'UNA IURTA

EM FAIG UNA FOTO AMB UNA AUTÈNTICA FAMÍLIA KIRGUÍS

PER ANAR A SOPAR ESTRENEM LES MOTOS

Per acabar aquest primer dia sopem en un restaurant típic on es mengen truites de riu però amb la particularitat de que abans te les tens que pescar. En demanem una per cap i ho intentem però no piquen i tenim que desistir, un encarregat tira una xarxa i ens dona un cop de ma, va traient les truites i ens quedem estorats ja que son molt grans, cada una pesa més d’un quilo. Acompanyarem l’àpat amb unes bones tasses de te, beguda que prenen els kirguís a totes hores.

Ens retirem a dormir, portem moltes hores sense agafar un llit i demà comença l’aventura amb una llarga etapa majoritàriament d’asfalt.